Monday 13 June 2011

Ayam oh ayam!!!!!

Salam sume.... Korang penah tidur2 ayam tak???? Ala, tidur yang tak lena tu... Benda ni la yang berlaku kat aku masa blk kg aritu... Hadoi... memang 1 malam takle tdo. cuma pejam mata je n fikiran melayang2 entah ke mane.

Punca nye bile pukul 10.30 malam aku nak g kencing kat toilet, tetibe terdengar bunyi macam ada org kat luar rumah kat seblah toilet tu mcm cuba melarikan diri. Haaa!!!! macam mane aku leh suspek itu adalah orang yg cuba melarikan diri???? hehe.. sebab kat belakang toilet tu ada dalam 2 or 3 batang pokok pisang. n then, macam ada bunyi sesuatu memijak daun pokok pisang yang kering tu bile aku bukak lampu n masuk toilet. aku dengar jelas bunyi kene pijak tu... pastu bunyi tu makin jauh n slow dari pendengaran aku... rasa mcm nak pegi check je kat luar n tengok ape benda tu. tp sebab malam kan, hehehe... memula try berpikir posetip lagi, maybe binatang kut yg pijak daun kering tu.. tp bile pikir2 balik ade ke binatang yg bule pijak sampai berbunyi camtu... kalo ada pon binatang kat umah aku ni cuma kucing. tp ada jugak binatang lain yg kengkadang suke bersiar2 kat sini contohnye b*b* hutan terutamanye time malam2.... haish entahlah... rasanye mestilah kene lebih takutkan manusia daripada takutkan haiwan. So kene berjaga2 ni...

sebab rumah aku tu pernah dimasuki pencuri beberapa kali, so aku ni macam agak fobia la... pas selesai hajat je terus check sume pintu n tingkap. pastikan sume berkunci. time tu papa dah tido n mak pon baru nak masuk tdo. aku pon naik lah atas nak masuk bilik n tdo. tapi tak leh tdo dah... laki aku tgh syok melayan cerita Glee dia kat lappy. kompem tdo lambat tu...

pukol 12.30pg aku bangun sebab ade dengar bunyi, g ar kluar bilik tgk rupenye laki aku tgh stanby nak masuk tdo gak. bile turun bawah nak g toilet (masalah aku time preggy senang rasa nak terkencing.. hehe..) g ushar papa yg tdo kat kerusi malas. tgk2 da ilang... haish g menge'teh' la tu kat kedai kopi...

pukol 2.30pg aku terjaga lagi.. kali ni aku terdengar bunyi org tutup pintu rumah pulak... terus macam spring aku bangun... memula kejut amer bangun soh teman turun tgk ape yg berlaku. tapi hampeh... laki aku tdo mati.. argh belasah la turun sendri g intai... skali tu intai punya intai tgk mak aku rileks je jalan g toilet... hehe.. pas mak kuar dr toilet aku pon tanye lah kenape td. Nak tau ape mak aku ckp, "Bapak ko tu ha nak g Melaka. Habistu sape nak kuncikan pintu!" pastu terus blah masuk tido. Haish sabo je lah...

Ni lah akibatnye kalo terlalu obses sgt igt pencuri nak masuk umah.... Tidur2 ayam sampai bule kira brape kali cicak berbunyi mlm tu. Alhamdulillah lah takde ape2 kejadian yang berlaku time tu.... Esok paginye papa balik pukol 11.30 pg...

3 comments: