Thursday 11 August 2011

Dalam kenangan....


Binatang2 ini akan aku rindui sepanjang masa



tengah bersantai di atas katil adek


Nama : Lolein
corak : oren berbelang kuning n bulu pendek
mata : bulat tp seblah sepet sikit sebab time kecik dulu sakit mata teruk
badan : keras
Status : Rasanya kucing ni mak aku buang sebab time ni byk sgt kucing
Perangai : baik
adik beradik : Batek



beliau bersama hasil tangkapannya - tupai


Nama : Batek
corak : hitam berbelang perang
mata : bulat
badan : keras (memang kucing jantan sejati)
Status :
  • menghilang mencari betina lain. pastu lupe daratan n tak balik umah langsung.
  • pernah kitorang kategorikan sebagai kucing gay sebab cuba mentoron twisties. (Umah aku takde kucing betina)
karektor :
  • nampak je garang tapi pengecut (masa kecik2 dulu kalu takut dia jalan mcm tikus mondok)
  • sangat sayangkan Twisties sebab time dia takde kwn dulu papa bawak balik Twisties as teman
  • kalo time mengawan abis umah aku bau perfume dia
  • Sangat anti ngan Cheezel (aku pon tak tau kenape)
  • tak berapa peramah sangat ngan org yg dia tak familiar (penakut la katakan)
  • tak suke jumpe doktor



time ni sgt notti sb nakkan perhatian dari org n sb dia takde kwn time dok umah kakak


port kesukaan dia atas lemari level atas skali

Nama : Twisties
corak : oren + putih berbulu sederhana panjang
mata : biasa2 saja
badan : lembik (suka main tarik2 kulit dia yg anjal tu) + katik (tu yg chumel tu)
status :
  • ape lagi, hilang time cari betina jugak lah... (mak siap tepon jiran tanye ade tak dia merayap smp ke sana)
  • nasib baik bukan berkubur di jalan raya
karektor :
  • kucing yg paling byk kali g klinik sb time papa kutip kat stesen minyak dia tgh injured sb gaduh ngan anjing. luka kat badan tu besar n dalam jugak lah. nasib baik ok...
  • sangat peramah & baik sebab rela org buat ape saja kat dia
  • very well behave - suka jenjalan naik kereta & bila dok dlm carrier senyap je sambil memandang aku drive (tak mcm Batek, bising 24 jam buat aku gelabah time drive)
  • tak pernah buang air sesuka hati didalam rumah. dia tau nak kluar rumah sendri time nak buang.
  • tidur sambil mengeluarkan ayaq liuq... huhu.. (mcm manusia juga)
  • dia sangat best!
** ade lg sekor kucing, tgh cari gambar dia, nnti aku hupdate.. Pippin...



1 comment: