Monday 1 August 2011

Salam Ramadhan

Alhamdulillah sempat lagi merasa untuk menyambut ramadhan pada tahun ni.

Tetapi kali ini aku menyambutnya dengan suasana yang berbeza. Ada suami, anak dalam pewot & keluarga mertua. kalo dulu bule bgn lambat n makan je ape yang aku suke pastu tido balik tapi kali ni kene bangun awal n prepare makanan untuk suami, tunggu dia abis makan then baru kemas2.. hihi.. (tapi pagi tadi MIL yg prepare makanan)

Tapi semestinya tak sabar nak berbuka & bersahur kat rumah parent sendiri. Bule request macam2 makanan. Papa memang seorang ayah yg suka tanye anak2 nak berbuka ape tiap2 hari. Lagi2 ngan condition aku sekarang ni mesti lagi special kan? hehe.. Yang paling wajib is roti john. Pastu ade selingan rojak singapore... huhu... lazatnye

Rumah FIL plak dekat dengan surau so senang lah nak jalan kaki pegi solat tarawikh. Semalam dapat jugaklah buat solat tarawikh tapi MIL tak galakkan aku pegi disebabkan condition aku yang dah ujong2 bulan ni. Lagipon pepagi buta tadi kaki aku da krem time bersahur. mayb sebab lama sangat bersila dengar tazkirah sebelom bermula solat tarawikh. Penat dah melunjur bersila ulang2. tapi tahan kan je lah sebab tak bawak kunci umah. kalo ader kunci dah lama aku balik.. hehe..

Harap2 dapat lah aku berpuasa penuh dan menjalankan ibadah tahun ni... Insyaallah...

No comments:

Post a Comment