Monday 15 August 2011

Over weight II


Sangat suka tgk baby Orlando Bloom cute seperti bapanye :)


Baru balik dari wat full scan 2D kat klinik Norafizah kat paya jaras... hurm... nasib baik murah RM 40 hengget je..

Dr. KK yg soh wat scan sb kat KK takde mesin scan baby. Aku kan overweight, aritu nurse nak soh aku minum air gula tok kali ke-3. owh tidak!!! No, no, no~ aku inform la da minum 2x.

Pastu dia refer kat Dr. Tu yg Dr. soh wat full scan tu nak tgk condition baby besar or kecik. air ketuban dll. Sebenarnye masa kat klinik, tgk kat skin monitor tu aku a bit blur sb dah terbiase tgk yg 4D. bila tgk 2D mmg tak paham langsung. nasib baik la Dr. tu explain ni bahagian apa n apa. Aku rasa Amer pon blur jugak.. huhu..

Alhamdulillah jangkaan berat baby 2.73kg = normal. Tak besar n tak kecik. Air ketuban pon ok. Masa Dr. tu scan baby sibuk tendang2. Nakal si kecik ni.. Alhamdulillah setiap kali scan jantina baby mesti boy. kali ni nampak lagi telur si chumel lote tu. So dah tak payah risau la if ade yg kata girl eh bila tgk pewot. huhu.. mayb sb kedudukan baby aku mengereng ke kanan so tu yg nmpk lebar. Tambah pulak dia rajin bg kick guna lutut...

So Dr. tu buat conclusion yg berat aku senang naik n turun. Dia siap cakap lg ada org berat naik 5 kilo je time preggy. berbeza ngan aku kut naik 14 kilo... huhu.. whatever pon after bersalin kena diet n pantang habis2san untuk diri sendri dan juga suami terchenta :)

Arini g klinik Norafizah, esok g KK (klinik kerajaan), minggu depan g klinik Medina plak... huhu..
Klinik oh klinik...


1 comment:

  1. wahhhhhhh bestnya...mesti bestkan perasaan tu!jaga diri n baby k! Tak sabar nak tunggu akid!I mmg suka baby boy huhuhhu..xpe isu berat badan ketepikan..dah selesai nanti br pikir! Byk btol kliniknya...huhuhu

    ReplyDelete